13 de set. 2021

THE RISING / L'AIXECAMENT

 Diu la llegenda que uns dies després dels atemptats de l'11-S  i mentre Springsteen passejava pel carrer una persona que anava en cotxe li va cridar "Et necessitem !!" i que això el va inspirar  per escriure The Rising, desconec si això és cert o no, m'agrada pensar que sí, és evident que va ser uns de les figures públiques que més va sobresortir i implicar, sobretot en recaptar fons per ajudar a les víctimes amb el que millor sap fer.



L’AIXECAMENT


No puc veure res davant meu

No puc veure res venint pel darrera

Faig camí travessant la foscor

Tan sols sento aquesta cadena que em lliga

He perdut el camí de tant lluny que he arribat

Tant lluny que he arribat, tant amunt que he escalat

A la meva esquena una pedra de vint-i-cinc quilos

A la meva espatlla mig quilòmetre de mànega


Preparem-nos per l’aixecament

Preparem-nos, agafem-nos de les mans

Preparem-nos per l’aixecament

Preparem-nos per l’aixecament aquesta nit


Vaig sortir de casa aquest matí

El repic de les campanes omplia l’aire

Revestint la creu de la meva crida

Amb les rodes ardents vinc cap aquí


Preparem-nos per l’aixecament

Preparem-nos, agafem-nos de les mans

Preparem-nos per l’aixecament

Preparem-nos per l’aixecament aquesta nit


Hi ha esperits a sobre i darrera meu

Les cares es tornen negres, ulls cremant i brillants

La seva preciosa sang em lliga

Senyor, mentre estic davant del teu lluminós foc

Veig la Mary al jardí

Al jardí de les mil visions

Hi ha boniques fotos dels nostres fills

Ballant en un cel ple de llum

Puc sentir els vostres braços al meu voltant

Puc sentir la vostre sang barrejant-se amb la meva

Un somni de vida ve cap a mi

Com un silur ballant al final de la meva mànega


Cel de negror i pena (un somni de vida)

Cel d’amor, cel de llàgrimes (un somni de vida)

Cel de glòria i tristesa (un somni de vida)

Cel de gràcia, cel de por (un somni de vida)

Cel de memòria i ombra (un somni de vida)

El teu vent ardent m’omple els braços aquesta nit

Cel d’enyorança i buidor (un somni de vida)

Cel de plenitud, cel de vida beneïda


Preparem-nos per l’aixecament

Preparem-nos, agafem-nos de les mans

Preparem-nos per l’aixecament

Preparem-nos per l’aixecament aquesta nit