24 de gen. 2011

Blinded by the light / Encegat per la llum

Primera cançó del primer àlbum  (Greetings from Asbury Park, N.J. , 1973), crec que és una bona elecció per inaugurar el blog, una lletra surrealista que ,tal i com diu ell mateix en el DVD "Storytellers" del qual enforma part el video que he penjat, ens dona una idea del caos mental que tenia en aquella època....


ENCEGAT PER LA LLUM

Bateries bojos mals rotllos i Indians a l’estiu amb un adolescent diplomat
Als abocadors amb paperes mentre l’adolescent vacil.la amb el seu barret
Amb una pedra a les espatlles, sentint-me una mica vell vaig engegar els cavallets
Amb aquest estornut tan molest i panteixant l’orgue es va estavellar contra el terra
Un xulo de pa sucat amb oli anava cap al lloc de moda fent petar els dits i picant de mans
I una mascota de barra americana lligada en un nus d’amants amb una llaminadura a la seva mà
I ara el jove Scott amb una catapulta finalment troba un lloc delicat i tira a la seva amant a la sorra
I un “no m’oblidis” ensangonat xiuxiuega: “El papa ens pot sentir, estalvia’t el perdigó i puja el volum”

I fou encegada per la llum
Se'n desempallega com un dimoni, un altre corredor en la nit
Encegada per la llum
Va follar però mai es va lligar, però ho farà bè

Un predicador de l’est com un baríton anticiclo de sofre fent rodar pedres
Diu: “Destroneu el dictafon, colpejeu-li l’òs del riure, que és on menys s’ho espera”
I un acompanyant acabat de sortir de l’ou estava en un racó tot sol mirant les noies ballar
I una aduladora acabada d’arribar estava jugant amb la seva zona gelada per recordar un idil-li

Si, fou encegat per la llum
Se'n desempallega com un dimoni, un altre corredor en la nit
Encegat per la llum
Va follar però mai es va lligar, ho farà aquesta nit

I una germana de silicona amb el seu manager em va dir que jo tindria tot el que volgués
Va dir: “ Et posaré a cent, dur, si toques aquella cançó amb ritme funky”
I cotxet Mozart estava mirant la previsió del temps per veure si era segur sortir
I la petita Early-Pearly va venir en el seu cotxe i em preguntà si necessitava fer un tomb
Oh i un perill de Harvard estava enfonsat en cervesa tot jugant a fer de bombarder
Si i Scotland Yard feia el que podia, em van enviar un tio amb una targeta de visita, em va dir: “Fes el que vulguis però no facis aquí”
Bé, vaig saltar, giravoltar, escopí a l’aire, caure al terra i vaig preguntar-li quin era el camí de tornada a casa
Ell digué: “Després del semàfor  a la dreta, segueix recte fins a la nit, i després, noi, estàs sol”
I ara a Zanzibar un estel estava conduint un side-car tot cantant una melodia lunar
Si,  i l’avatar digué: “Surt del bar però que primer agafa el pot de les galetes, molt aviat ensenyarem a tots els nois a riure
I algun minusvàlid segrestat es queixava que havia agafat la gonorrea d’alguna trampa per rates que va comprar la nit anterior
Bé, li vaig treure la gorra de calavera i entre les orelles vaig veure un forat però vaig suposar que estava bé

Només va ser encegat per la llum
Se'n desempallega com un dimoni, un altre corredor en la nit
Encegat per la llum
La mama sempre em deia que no mires al sol
Oh però mama això és lo divertit

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Surrealista !!!!

Redacció ha dit...

Les Epopeies urbanes del primer Springsteen... genial.

Brucencatalà ha dit...

En aquesta canço sembla més haviat un geni boig !!!