15 de gen. 2022

DEAD MAN WALKING / HOME MORT CAMINANT

 L'any 1995 Springsteen va escriure aquesta cançó per la banda sonora de la pel·lícula "Dead Man Walking" (Tim Robbins, 1995), una magnífica cinta que gira al voltant de  la condemna a mort d'un assassí (Sean Penn) i la relació que estableix aquest amb una monja (Susan Sarandon) que vol ajudar-lo en els seus últims dies, i tot i que es podria prendre com un clar alegat contr ala pena de mort crec que el que fa és obrir un debat sobre el tema, un debat que toca el més sensible de la condició humana. Com sempre Springsteen fa un tros de cançó, senzilla a nivell instrumental i amb una veu sense estridències, certament el tema es podria haver colat tranquil·lament al The Ghost of Tom Joad (1995).





HOME MORT CAMINANT



Un cavall pàl·lid s’acosta
I jo el muntaré
M’alçaré al matí
El meu destí està decidit
Sóc un home mort caminant
Sóc un home mort caminant
A la parròquia de St. James vaig néixer i vaig ser batejat
Vaig tenir la meva història senyor
No cal que l’escoltis
Tan sols és un home mort parlant
Un cop vaig tenir una feina i una noia
Entre els nostres somnis i accions rau aquest món
Al profund bosc la seva sang i les seves llàgrimes caigueren damunt meu
L’únic que podia sentir eren les drogues i l’escopeta
I la meva por creixent dins meu
Com un home mort parlant
Sota el cel de l’estiu els ulls se’m tornaren negres
Germana, no demanaré el perdó
Els meus pecats són tot el que tinc
Damunt la meva presó les boires es mouen lentament pel cel
Hi ha un nou dia
Vine i els meus somni s’ompliran aquest nit