20 de maig 2023

WRECK ONTHE HIGHWAY / ACCIDENT A L'AUTOPISTA

Cançó escrita en una sola nit, sense pensar-hi massa (segons el mateix autor), una història simple però no per això menys colpidora, potser alguns la trobaran sosa,  sense importància, sense gens d'èpica, bé, tot són opinions, però alguna cosa deu tenir si Springsteen la va escollir per tancar "The River". 





ACCIDENT A L’AUTOPISTA

La nit passada estava conduint

Tornant cap a casa al final d’un dia de feina

Conduïa tot sol sota una densa pluja

En una llarga recta de dos carrils

Quan em vaig trobar un accident a l’autopista


Hi havia sang i vidres per tot arreu

I allà no hi havia ningú excepte jo

Mentre queia un fred xàfec

Vaig veure un jove estirat al costat de l’asfalt

Va cridar: «Senyor, em pot ajudar si us plau»


Finalment va venir una ambulància i el van portar a Riverside

Vaig veure com se’l enduien

I vaig pensar en una novia o una jove esposa

I un policia estatal trucant en meitat de la nit

Per dir que el teu noi ha mort en un accident a l’autopista


A vegades m’assec en la foscor

I veig la meva noia mentre dorm

Després em poso al llit i l’abraço fort

Tan sols m’estiro allà, despert en meitat de la nit

Pensant en l’accident a l’autopista