7 de des. 2011

Hungry heart / Cor afamat

Qui no la coneix?, qui no l'ha escoltada alguna vegada a la radio?, si fessim una llista de les cançons de Springsteen que més sonen Hungry Heart seria als primers llocs ,acompanyada de Brilliant disguise i Born in the USA (i segur que RAC 105 és l'emisora que més la punxa) i és que 31 anys després del seu llançament com a primer single de "The river" (1980)  continua agradant. Va ser la primera cançó clarament pop llançada per Springsteen i fou un èxit rotund arribant al cinqué lloc de les llistes de vendes, la veritat és que en els concerts és de les més corejades i el ritual màna que la primera estrofa la canti el públic,  a mi no és que m'entusiasmi precisament (sobretot a nivell melòdic)  i crec que a molta gent (bé, això de molta és un dir) es sorprendrà amb la lletra.

L'original

Una joia de museu, el concert del 21 d'abril de 1981, primer concert a Barcelona gravat per en Manuel Huerga, director de cine i seguidor incondicional de Springsteen

L'obligada versíó acústica



Tenia dona i nens a Baltimore Jack
Vaig sortir a fer una volta i mai vaig tornar
Com un riu que no sap cap on flueix
Vaig equivocar-me en una curva i tan sols vaig seguir endavant

Tothom té un cor afamat
Tothom té un cor afamat
Deixa els diners i fes el teu paper
Tothom té un cor afamat

La vaig conèixer en un bar de Kingstown
Ens enamoràrem però sabia que s’havia d’acabar
Agafàrem el que teniem i ho ferem miques
Ara sóc a Kingstown un altre cop

Tothom té un cor afamat
Tothom té un cor afamat
Deixa els diners i fes el teu paper
Tothom té un cor afamat

Tothom necessita un lloc per descansar
Tothom vol tenir una llar
Tant i fa qui ho digui
Ningú vol estar sol

Tothom té un cor afamat
Tothom té un cor afamat
Deixa els diners i fes el teu paper
Tothom té un cor afamat

2 comentaris:

Enric ha dit...

Tens raó en una cosa: les cançons més famoses d´un disc no són necessàriament les més bones.
A títol particular, del mateix disc i amb la mateixa ona pop m´ha agradat sempre molt més el sherry darling amb el seu aroma tavernari i tots passats de whisky.. ohh yeahhh

Brucencatalà ha dit...

I les més bones a vegades són les més desconegudes....
Sherry Darling jo no la trobo pop, ara d'ambient de festa si, sembla com si fos un jam muntada amb uns col-legues al bar...