26 de febr. 2021

SOULS OF THE DEPARTED / LES ÀNIMES DELS DIFUNTS

Un altre cop Springsteen supurant alegría pels quatre costats...






LES ÀNIMES DELS DIFUNTS


A la carretera de Bàsora s’hi estava dret el jove tinent Jimmy Bly

Passant entre la roba dels soldats que vàren morir

A la nit veu en somnis com s’aixequen les seves ànimes

Com si fossin fosques oques en el cel d’Oklahoma


Bé, això és una pregària per les ànimes dels difunts

Aquells que han marxat i han deixat les seves nenes amb el cor trencat

Això és una pregària per les ànimes dels difunts


Ara en Rafael Rodriguez tan sols tenia set anys

Abatut al pati de l’escola per alguns East Compton Cholos*

La seva mare plora “El meu boníc noi és mort”

Als turons els homes fets a si mateixos suspiren i sacsejen el cap


Això és una pregària per les ànimes dels difunts

Aquells que han marxat i han deixat les seves nenes amb el cor trencat

Joves vides que s’acaben abans de començar

Això és una pregària per les ànimes dels difunts


Aquesta nit, mentre porto el meu propi fill al llit

Tot en el que puc pensar és si jo hagués estat en el seu lloc

Em vull construir un mur ben alt aquesta nit perquè res el pugui tombar

Aquí mateix, al meu propi tros de terra bruta


Ara tinc el meu negoci a la terra del rei dòlar

On se’t pot pagar i el teu silènci és honorable

I tot l’odi i les petites i brutes mentides

S’han eliminat dels llibres i dels ulls dels homes decents


*Banda llatina no gaire pacífica