9 de març 2012

Death to my hometown / La mort a la meva ciutat

No m'he pogut resistir, "Wrecking ball" està farcit de lletres realment bones i em venen ganes de traduir-les totes de cop, però em sembla que les aniré dosificant, de moment  obro foc amb aquesta joia.

Una de les millors cançons d'aquest àlbum, el missatge és prou clar: no cal una guerra per destruïr un país i menys quan l'enemic és dins i ens han guanyat mentre creiem que tot anava bé, aquesta guerra l'hem perdut però prepareu-vos perquè tornaràn i quan ho facin hem d'estar a punt, però jo em pregunto: com és fa per estar a punt si en el fons res ha canviat? suposo que Springsteen tampoc ho sap, però crec que és més un a qüestió d'actitud (d'inconformisme) que no pas de actuació, i això en un país com els Estats Units ja és molt... 





Bé, no volàren bales de canó,
No ens va abatre cap rifle
No caigueren bombes del cel,
No es va amarar el terra de sang
No ens quedàrem cecs pel fòsfor
No sonà cap tro mortal
Però tan segur com la mà de Déu
Ells portàren la mort a la meva ciutat
Ells portàren la mort a la meva ciutat

Ara, cap projectil esquinçà
el cel de la tarda
No cremàren ciutats
Cap exèrcit assaltà les ribes
Per les que morírem
No foren coronats dictadors
Despert en una nit tranquil-la,
Mai vaig sentir cap sò
Els saltamarges atacaren en la foscor
I portàren la mort a la meva ciutat
Ells portàren la mort a la meva ciutat

Destruïren les nostres famílies, fàbriques
I ens prengueren les nostres llars
Deixàren els nostres cossos a les planes
Els voltors ens picotejaren els òssos

Per tant, escolta’m bé nano,
Estigues  a punt quan vinguin
Perquè ells tornaran
Tan segur com que surt el sol
Ara tria tu mateix una cançó per cantar
I cantala fins que l’aprenguis
Cantala amb força i cantala bé
Envia els rapinyaires directius  directes a l’infern
Els cobdiciosos lladres que vingueren per tot arreu
I menjàren la carn de tot el que trobàren
Els crims dels quals han quedat sense càstig
I ara van pel carrer com  a homes lliures

Ells portàren la mort a la nostra ciutat, nois
La mort a la nostra ciutat
La mort a la nostra ciutat, nois
La mort a la nostra ciutat


1 comentari:

Keks ha dit...

Bona bona!!
Ja tinc ganes de sentir-la en directe!!!

Gassssssssss