22 de març 2012

Jesus was an only son / Jesús era fill únic

Per ma mare i per la mare del meu fill (i de la meva filla d'aquí uns mesos), de fet, per totes les mares

Els que me coneixen  ho saben, no sóc precisament una persona gaire religiosa (per no dir gens), però he de reconeixer que aquesta cançó sempre m'ha agradat, de fet només parla de l'amor que una mare sent pel seu fill i de com a vegades és el fill que ha de consolar a la mare i suposo que Jesús i Maria l'exemple més universal que hi ha, Springsteen  els fa servir com a metàfora, la cançó no és alegre (Jesús no va acabar gaire bé que diguéssim), però en el fons el que ens ve a dir (hi així ho explica en el Dvd Storytellers) és que arriba un moment en que els pares ja no han de protegir els fills, ja que tard o d'hora els toca a ells enfronatr-se al món amb tot lo bò i lo dolent que aquest els hi te reservat ...

Tal i com sona  a l'àlbum

I durant la gira.


Jesús era fill únic
Mentre pujava cal al Turó del Calvari
La seva mare María caminava al seu costat
Pel camí on la seva sang regalimava
Jesús era fill únic
Als turóns de Natzaret
Mentre jeia llegint els Salms de David
Als peus de sa mare

Una mare prega, “Dorm profundament, fill meu, dorm bé
Jo estaré al teu costat
No hi ha ombra, ni foscor, ni campanes tocant,
que puguin trencar els teus somnis aquesta nit.”

Al jardi de Getsamaní
Va pregar per la vida que mai viuría,
Va suplicar al Pare Celestial que apartés
La copa de la mort dels seus llavis

Ara hi ha una pèrdua que mai podrà ser remplaçada,
Una destinació on mai s’arribarà,
Una llum que mai veuràs en una altre cara,
Un mar la distància del qual mai serà atrevassada

Bé, Jesús va besar les mans de sa mare
I va xiuxiuejar, “Mare, aguanta les llàgrimes,
Recordo l’ànima de l’univers
Vaig desitjar un món i aquest va apareixer.”