24 d’abr. 2021

MY FATHER'S HOUSE / LA CASA DEL MEU PARE

 La relació de Springsteen amb el seu pare no va ser fàcil, ni de petit, però arribà a un punt en la vida que aprèn a relativitzar o entendre el perquè el seu pare era com era i a identificar-s'hi en algunes coses, podríem dir que li va perdonar tot allò del qual el va fer culpable o si més no va intentar ficar-se en la seva pell, si heu vist o escoltat el magnífic "Springsteen on Broadway" ho sentireu de la seva pròpia veu, però la llavor d'aquesta reconciliació és molt possible que fos aquesta (enèsima) joia del Nebraska.




Ben Harper durant l'hometnatge a Springsteen al Kennedy Center


LA CASA DEL MEU PARE

La nit passada vaig somiar que jo era un nen, m’estava fora, on els pins creixen salvatges i alts

Estava provant de tornar a casa travessant el bosc abans que arribés la foscor


Sentia el vent bufant entre els arbres i veus fantasmagòriques s’aixecaven dels camps

Corria amb el cor desbocat per aquell vell corriol

Amb el dimoni trepitjant-me els talons


Vaig ficar-me entre els arbres i allà en la nit

La casa del meu pare seguia brillant i resplendent, les branques i els esbarzers m’estripaven la roba i m’esgarrinxaven els braços

Però jo corria fins que queia tremolant als seus braços


Al despertar-me vaig imaginar les coses dolentes que ens varen separar

Senyor, mai més res apartarà els nostres cors l’un de l’altre

Em vaig vestir i cap aquella casa vaig conduir, desde la carretera vaig poder veure llum brillant a les finestres


Vaig pujar els graons fins al porxo, una dona que no vaig reconèixer va venir i em va parlar a través d’una porta tancada

Li vaig explicar la meva història i per a qui venia

Ella digué «Ho sento fill, però ningú amb aquest nom ja no viu aquí»


La casa del meu pare brillava resplendent, era com un far cridant-me en la nit

Cridant i cridant tant freda i sola

Brillant i il·luminant aquest fosca autopista on els nostres pecats segueixen sense expiar