24 de gen. 2021

MARIA'S BED / EL LLIT DE LA MARIA

 Devils & Dust (2005) és un dels meus àlbums preferits, un àlbum de temàtica variada (soldats, putes, boxejadors, inmigants fins i tot Jesús i Maria), Maria's Bed és una cançó alegre, simpàtica però que ens mostra un pobre diable que es trenca l'esquena treballant i que l'únic moment que els fa sentir viu és quan se'n va a veure la Maria, que queda prou clar que no és la seva parella...



Boníssim, abans d'un concert el paio surt "a fer passar l'avorriment"
a qui gravaba li costa enfocar, tingueu paciència...

Amb la Seeger Sessions Band

EL LLIT DE LA MARIA


He estat col·locant filferro espinós a l’autopista 40 dies i nits

No em queixo és la meva feina i m’escau d’allò més

Tinc una dolça febre voltant-me pel cap

Aquesta nit dormiré al llit de la Maria


Porto un vestit per funerals i un anell amb un crani somrient

Les botes de la sort i una cançó per cantar

Mantinc el cor a la feina, els problemes al cap

I l’ànima al llit de la Maria


He estat dalt de muntanyes de sucre, creuat el dolç mar blau

He caminat per la vall de l’amor, les llàgrimes i el misteri

Se’m va acabar la sort i em vaig donar per mort

Després vaig beure aigua fresca i clara del llit de la Maria


Ella em fa petons de caramel

Sota una lluna d’home llop

Un dolç respir i ja et té, senyor, a l’habitació de dalt


Vaig ser cremat pels àngels, pesades ales de plom

I després vaig caure a les roses i la dolça salvació del llit de la Maria


He estat pel desert fent la meva

Assegut plè de pols, or pels ximples

Buscant una senyal

L’home sant diguè: «Aguanta germà, hi ha una llum més endevant»

No hi ha res com la llum que brilla al llit de la Maria


Bé, faré les benediccions a costat del riu

Estic vivint en el lluminós llit de la Maria