8 de nov. 2020

BURNIN' TRAIN / TREN ARDENT

Un dia algú amb poca feina s'hauría de dedicar a agrupar les cançons de Springsteen per temàtiques: culpa, redempció, esperança, salvació... em dona la sensació que les que aniríen a redempció i/o salvació serien les més nombroses i Burnin' Train en formaria part, és una de les que més m'agrada de Letter to You, a un ritme ràpid però sense desbocar-se marcat per en Weinberg (això de fer servir la bateria a ritme de tren ja ho va fer Taylor a Breaktrough de Queen) Springsteen es torna a recolzar en un amor per salvar-se el mateix tot i que l'altre persona tampoc sigui un exemple de tranquilitat, llits d'espines, flames i trens llançats a tota velocitat als que tot i així Springsteen vol pujar per salvar-se.



TREN ARDENT


Zero és el meu número

El temps el meu caçador

Et volia per curar-me

Però en canvi m’has ençès

Estem fora, més enllà de les fronteres

Et vaig rentar en aigua beneïda

Vàrem xiuxiuejar pregàries negres

I ens aixecàrem en flames


Porta’m en el teu tren ardent

Porta’m en el teu tren ardent


Un sol blanc cremant

Ales negres batent


Faig córrer els meus dits pels plecs del teu ventre

Mentre jeus respirant

Amb la nostre fè compartida

Que s’alça negre i decaiguda

Agafa’m i treu-me d’aquesta gàbia mortal


Porta’m en el teu tren ardent

Porta’m en el teu tren ardent


Alguna cosa brilla en la llum sota el teu pit

La teva olor espèssa en el meu tors


En el teu llit d’espines

T’he portat brillants regals

Assecat la suor del teu front

I tocat els llavis

Fulles tacades de suor

Fora la pluja inacabable

Nena, estic beneït per la teva sang

I marcat per Caín


Porta’m en el teu tren ardent

Porta’m en el teu tren ardent