28 de juny 2011

57 Channels (And nothin' on) / 57 Canals (I res en ells)


L'any 1992 en Bruce va treure dos àlbums simultàniament, "Human Touch" i "Lucky Town", suposo que tots els músics amb llargues trajectòries tenen els seus àlbums maleïts i aquests són els seus...seria molt llarg d'explicar el perqué d'aquests àlbums i si teniu curiositat segur que a internet i trobeu alguna crítica molt més amplia i acurada de la que us pugui fer jo, tot i això en faré una breu ressenya.

Entre "Tunnel of love" (1987) i aquests dos la vida d'en Bruce havia fet un tomb radical, s'havia casat amb Patti Scialfa (corista de la E Street Band) i havia tingut un fill i segons sembla això el va fer canviar, va trencar amb la E Street i va fer dos àlbums amb una nova banda de músics, bé de fet només en volia fer un però li va sortir tant de material que en va poder fer un altre..., la veritat és que no us sabria dir si són bons o dolents (això va a gustos) el que passa és que no sonen gens a Springsteen !!! hi ha algunes (poques) bones cançons  i personalment crec que entre el dos en podria haver sortit un de millor, de fet, i sense haver consultat cap savi springstinià, em sembla que de les 24 cançons que els formen només n'ha tornat a tocar 2 en les gires de d'àlbums posteriors !!!. En el seu moment també es va criticar molt la nova banda que l'acompanyava, no tant perque fossin mals músics (que no ho eren gens) sinó bàsicament perque no tenien el carisma de la E Street...peró sincerament jo vaig anar als concerts de BCN i m'ho vaig passar teta igualment...

57 Channels (And nothin' on) forma part de "Human Touch" i és potser la cançó més diferent a tot el que fins llavors havia fet, poster per això és la que més em va cridar l'atenció, en la versió original el mateix Springsteen és el que toca tots els instruments, com em sembla que ja he comentat alguna vegada crec que una de les coses que millor fa és versionar les seves cançons en acústic i el primer video n'és un altre exemple, el segón és del concert "plugged" que va fer per la Mtv, en l'època que tot cristo feia "unpluggeds" (desendollats) ell va dir que no, què collons ell era el Boss i el feia amb tota la parefernàlia...







He comprat una casa burgesa als turons de Hollywood
Amb un camió carregat de centenars de milers de bitllets de dòlar
Un home ve a instalar la meva TV per cable
Ens instal-làrem per passar la nit la meva noia i jo
Canviàrem de canal una vegada i una altre fins passada la mitjanit
Hi havia cinquanta set canals i res en ells

Bè ara el “home entertainment” era el que destijava la meva noia
Per tant d’un salt m’en vaig anar a la ciutat a buscar una parabòlica
El vaig lligar al sostre del meu cotxe japonès
Vaig anar cap a casa i el vaig apuntar cap a les estrelles
Un missatge va retornar del més enllà
Hi ha cinquanta set canal i res en ells

Bé ens podríem haver fet amics d’alguns bilionaris
Podríem haver-ho fet bónic i amistós
Si ho haguéssim fet al pis de dalt
Tot el que vaig tenir va ser una nota que deia “Adéu John
El nostre amor són cinquanta set canals i res en ells”

Per tant vaig comprar un Magnum 44 era de sòlid acer
I en el beneït nom d’ Elvis bè senzillament el vaig deixar petar
Fins que la TV va estar feta miques als meus peus
I ells m’arrestàren per pertorbar la totpoderosa pau
El jutge digué “Que tens en la teva defensa fill?”
“Cinquanta set canals i res en ells”
Puc veure en els teus ulls amic que estàs a punt d’anar-te’n
Cinquanta set canals i res en ells
Cinquanta set canals i res…

1 comentari:

Keks ha dit...

Doncs quan van sortir, durant una bona època ve que els vaig escoltar!!
No serà de les seves millors etapes, però si que hi ha algunes cançons bones!

gasssss al català!
Xavi