22 de nov. 2013

POINT BLANK / A BOCA DE CANÓ

Aquest cop l'encarregada de fer la presentació de la cançó és la Lourdes, una amiga del facebook i una altre malalta de Bruce, que com molta altre gent relaciona les cançons de Springsteen amb el cinema.

"La cançó comença amb una genial intro de piano del gran Roy Bittan, la intensitat de les seves notes es tant important com la lletra.
L’escena que imagino per aquest tema és en blanc i negre,  que com tants altres d’en Bruce, podria ser ben bé de pel·lícula, l’acció transcorre en un carrer (de Brooklyn, posem per cas...) tot humitejat per la pluja caiguda en hores passades, mentre van apareixent els crèdits, les notes del piano segueixen sonant i la càmera ens va apropant lentament a la façana d’un edifici on,  darrera una finestra,  s’entreveu una dona mirant cap al carrer que està desèrtic, sembla que estigui pensant en com afrontara un nou dia de la seva vida,  mentrestant el Bruce ens va relatant de mica en mica la seva historia, una història que podria semblar força habitual, la manera en la que ell ens l’explica no ens deixara gens indiferents. Sempre ens agafa desprevinguts..."



La versió d'estudi

La versió en directe del concert de Winterland '78 (la cançó no sortiria publicada fins el 1981)

Versió acústica durant un concert al Shoreline Amphiteatre


A BOCA DE CANÓ

Segueixes dient les teves pregàries quan vas al llit petita?
Prega perquè demà tot estigui bé
Però els dies van caient un a un
Et lleves i et mors sense saber perquè

Bé, et disparen a boca de canó t’han disparat per l’esquena
Nena, a boca de canó,  aquesta vegada t’han enganyat això és un fet
Directe entre cella i cella, a boca de canó, directe entre les mentides que et digueren
Nena has caigut

Vas créixer on les noies joves creixen ràpid
Vas  agafar el que t’oferiren i deixares el que et demanaven, però el que et demanaven no era just, tu no havies de viure aquella vida
Jo havia de ser el teu Romeo i tu series la meva Julieta
Aquells dies tu no esperaves cap Romeo,  tu esperaves el xec de l’assistència social
I  totes aquelles coses boniques que mai podries tenir i en totes les promeses

Això sempre acaba a boca de canó, un tret entre cella i cella
A boca de canó com petites mentides que dius per esborrar el dolor
Camines al descobert, noia a boca de canó
I si fas sol moviment en fals, nena, els llums s’apaguen

Una vegada vaig somiar que estàvem un altre cop junts tu i jo nena
Tornant  a casa cap aquells vells clubs com solíem fer abans
Estàvem drets a la barra, era difícil sentir res
La banda tocava fort i tu em cridaves alguna cosa a l’orella
Em vas treure la jaqueta i mentre el bateria va contar fins a quatre
M’agafàres la mà i em vas portar a la pisa de ball
Et quedares allà quieta i m’aguantaves, després començares a ballar lentament
I mentre t’agafava fort et vaig jurar que mai et deixaria marxar

Bé, et vaig veure la nit passada caminant per l’avinguda
Tenies la cara a la penombra però vaig saber que eres tu
Estaves dreta al llindar de la porta, on la pluja no et mullava
No em vas contestar quan vaig cridar el teu nom
Tan sols et vas girar, i després tornares a mirar enllà, com un altre estrany esperant per sortir volant

A boca de canó, directe entre cella i cella
A boca de canó, directe entre les petites mentides has caigut
A boca de canó, un tret directe a través del cor

Si a boca de canó, has estat enganyada fins que has esdevingut part de l’engany
A boca de canó, camines al descobert
A boca de canó, un fals moviment més tan sols un i desaparèixes
A boca de canó, et tenen a la vista
A boca de canó, t’has oblidat com estimar? noia, t’has oblidat com lluitar?
A boca de canó, t’han de disparar al cap
Perquè a boca de canó, bang bang nena, estàs morta